23 listopada na lekcji chemii z klasą VIII, pani Paulina Zimak-Piekarczyk zastosowała nowy,
multimedialny sposób kartkówki.
Uczniowie korzystali z programu „Plickers”. Każdy dostawał osobną kartkę z unikatowym kodem. Na tablicy przy użyciu rzutnika pani Paulina pokazywała pytanie. Po zdecydowaniu się na odpowiedź, pokazywaliśmy kod obrócony we właściwą stronę, wskazując A, B, C lub D. Pani za pomocą
telefonu skanowała kartki, zatwierdzała i przechodziła do kolejnego pytania. Po zakończeniu pracy, odpowiedzi każdego ucznia pokazane były w specjalnym raporcie. W ten sposób pani z łatwością wstawiła oceny za kartkówkę z wielu tematów jak: woda, mieszaniny, sposoby rozdzielania składników mieszanin, rozpuszczanie i rozpuszczalność. Zaletą takich kartkówek jest możliwość pokazywania rysunków, schematów w kolorze, szybkie sprawdzenie i powtórzenie najważniejszych zagadnień oraz uzyskanie wyników w specjalnie generowanym raporcie, w którym widać poprawne odpowiedzi (od razu możemy dowiedzieć się co już umiemy, a co jeszcze wymaga powtórzenia), prezentowany jest wynik
każdego ucznia oraz odpowiedzi udzielone na poszczególne pytania, jak również wyniki całej klasy.
Takie kartkówki bardzo nam się podobają.
Sandra Ślusarz